Modedesigner bakom ny Bonnet-design

Champagnen Alexandre Bonnet får ny look signerad modedesignern Ida Sjöstedt.

– Det var lätt och roligt. Min kläddesign har alltid handlat om att lyfta fram det glamourösa, säger hon.

Alexandre Bonnet är ett växande champagnehus som värnar om sin tradition och husstil sedan flera generationer. Samtidigt gäller att sticka ut på den väldiga marknaden där konkurrensen är knivskarp. Därför har nu modedesignern Ida Sjöstedt tagit fram en presentförpackning i begränsad upplaga för champagnehuset för den svenska marknaden.

image

Designen är inspirerad av Idas Sjöstedts egen signaturspets. Förpackningen kommer i krämfärgat och i rosa för att reflektera innehållet – champagnen Alexandre Bonnet Grand Réserve Brut och roséchampagnen Alexandre Bonnet Perle Rosé.

– Det var lätt och roligt att ta fram designen för Alexandre Bonnet. Min kläddesign har alltid handlat om att lyfta fram det glamourösa även till vardags, vilket en prisvärd och kritikerrosad champagne som Alexandre Bonnet verkligen symboliserar, säger modedesignern Ida Sjöstedt.

image2 (410x571) - Kopia - Kopia

Ida inledde samarbetet med Alexandre Bonnet tidigare i år. Uppdraget var att ta fram en presentförpackning som symboliserar den sprudlande vardagsnjutning som är så typisk både för Frankrike och för varumärket.

– Det kändes naturligt att arbeta med min skira signaturspets och pasteller nu när det går mot vår och sommar, De presentförpackade champagnerna säljs på Systembolaget från och med i vår.

Alexandre Bonnet håller till i Les Riceys i distriktet Aube och 96 procent av byns odlingar utgörs av druvan Pinot Noir. Här finns de ideala förutsättningarna för just Pinot Noir tack vare branta kalkstenssluttningar och frodig lera som översta jordmånslager.

Svensk importör är Mondowine AB.

Inlägget uppdaterades senast kl. 13:41 den 12 maj 2014.